06 October 2012

Let's bake: A simple recipe for baked apples

Na dziś coś prostego - pieczone jabłka z białą czekoladą i migdałami. Brzmi dość elegancko, jednak jest proste i jakby nie patrzeć mniej kaloryczne od normalnych deserów.

For today I've prepared really simple recipe for baked apples. It's sounds smartly but it's really easy and quick dessert!

Składniki na 8 porcji:
  • 4 twarde, kwaśne jabłka (1 jabłko = 2 porcje)
  • 2 tabliczki białej czekolady
  • torebka płatków migdałowych
Ingredients for 8 portions:
  • 4 hard and sour apples (1 apple = 2 portions)
  • 2 bars of white chocolates 
  • a package of almond flakes
Przygotowanie:

1. Umyj i przetnij jabłka na pół.

Preparation:

1. Wash the apples and cut them in half.


2. W rondelku rozpuść czekoladę

2. Melt the chocolate


3. Wydłub gniazda z jabłek.

3. Remove the cores.


4. Ułóż jabłka na blasze i do każdego z nich nałóż czekoladę, a następnie posyp (dokładnie!!) płatkami

5. Put the apples on a baking tin and then put some melted chocolate on them. Sprinkle the apples with almond flakes.


6. Piecz w 160 stopniach C, przez 20-30 minut.

6. Bake in 160 degrees C for 20-30 minutes.

Gotowe! Jak widać baaardzo proste (i wyjątkowo smaczne, nie spodziewałam się, że będą, aż tak dobre :))

Done! It's simple and very tasty ( I haven't expect it :))

Wskazówki, spostrzeżenia, uwagi:
  • gniazda wydłubuj za pomocą łyżeczki do herbaty (ja się męczyłam ze stołową)
  • jabłka posyp bardzo dokładnie migdałami. Po upieczeniu są przepyszne! 
  • I uwaga: po upieczeniu nie warto długo czekać, aż jabłka ostygną, ponieważ czekolada zastyga i robi się twarda (kompletnie o tym nie pomyślałam zaczynając to robić) 

Some advices:
  • The cores pick out by a teaspoon (not tablespoon like me)
  • Sprinkle the apples with the almonds very exactly (more flakes = tastier)
  • And a note: eat them while they're hot - the chocolate congeal on them and gets hard (I haven't thought about it before)


Enjoy!

14 comments:

  1. mniaaam !
    pyszności
    wpadniesz?:*

    ReplyDelete
  2. już mi ślinka leci:) taki prosty przepis a jaki efektowny! Wypróbuję;) pozdrawiam;)

    ReplyDelete
  3. brzmi i wygląda przepysznie! koniecznie muszę wypróbować ten przepis - uwielbiam gotowanie, pieczenie i smażenie, tym bardziej gdy ma powstać coś słodkiego! ;)

    ReplyDelete
  4. smakowicie to wygląda! wypróbuje ;)

    ReplyDelete
  5. Mmmy ... wyglądają przepysznie :]
    wicywikaaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Smakowicie wygląda i na pewno tak smakuje!:)

    ReplyDelete
  7. mniaaaam ! Na pewno spróbuję ;)
    dodałam do obserwujących
    http://everything-looks-different.blogspot.com/ ZAPRASZAM :D

    ReplyDelete
  8. chyba jest proste w przygotowaniu, więc będę musiała kiedyś spróbować :)

    ReplyDelete
  9. pycha ;)) trzeba kupic migdaly : D

    pzdr.

    ReplyDelete
  10. w sumie czekolady nie trzeba rozpuszczać bo podczas pieczenia się rozpuści, apetycznie to wygląda:) ja mam chęć z cynamonem spróbować ;) pozdrawiam

    ReplyDelete
  11. om nom nom nom nom! chyba też zrobię! :D

    ReplyDelete
  12. Zrobiłam, ale czekolada nie rozpuściła mi się jak Tobie ;( Mam nadzieję, że wyjdzie pysznie ;)

    ReplyDelete
  13. żeby z czekolady był taki miękki krem, po rozpuszczeniu można wymieszać z miękkim masłem albo dodać trochę masła, żeby razem z nim topniała i wymieszać to potem razem.

    ReplyDelete